Oltási igazolás nélkül nincs repülés!

🔥✈️🔥 Korábban csak valószínűsítettük hogy ez lesz, most bekövetkezett: van már olyan légitársaság, amely csak a koronavírus elleni vakcinával beoltott utasokat engedi a fedélzetre!

🇦🇺 A Portfolio szemlézte a CNN cikkét, amely szerint a Qantas, Ausztrália nemzeti légitársasága a csak a COVID ellen igazoltan beoltott utasokat engedi utazni a légitársaság nemzetközi járatain. Alan Joyce, a Qantas ügyvezetője szerint ők csak az első fecskék, várhatóan több légitársaság is követni fogja a példájukat. Nagyon meglepő lenne, ha nem lenne igaza…

150 millió utassal számol 2022-ben a Ryanair!

Az AERO.de írása szerint, Michael O’Leary, a Ryanair vezérigazgatója szerint légitársasága már 2022-ben visszaáll a koronavírus előtti utasforgalom. “Nem osztom azt a nézetet, hogy 2024-ig vagy 2025-ig nem állunk vissza a 2019-es szintre” – mondta O’Leary az ACI Europe repülőtéri szövetség által szervezett eseményen Brüsszelben.

Az ír low-cost légitársaság vezetője elmondta, hogy az április 1 – szeptember 30. közötti pénzügyi félévben elszenvedett több, mint 400 millió eurós veszteség után a téli félévben további, jelentős veszteségekre számít.

O’Leary ezeken túl 2023-ig nem számít a jegyek árának stabilizálására és kiemelte, “Erős ösztönzőkre van szükségünk a repülőterektől a forgalom növekedése érdekében.”

Mint már korábban megírtuk a október közepén döntött a téli kapacitásának 60%-os csökkentése mellett, majd a koronavírus járvány terjedése és az egyre szélesebb körű utazási korlátozások miatt tovább csökkentette járatainak számát: jelenleg mindössze négy város, (CRL), (DUB), (STN) és (MAN) érhető el közvetlenül Ryanair járattal Budapestről.

#

Este nyolc után száll le a géped?

✈️ Este nyolc után érkezik a repülőd Budapestre? Esetleg a gyerekedet kellene hazahoznod? Vagy más közeli rokonodat? És mi történik, ha a kijárási tilalom alatt megállít a rendőr a Budapest Airportról hazafelé tartva?

⚠️ Gulyás Gergely a csütörtöki KORMÁNYINFÓn elmondta: “Ha elkerülhetetlen, hogy valaki 8 után érkezzen egy repülőtérre, pályaudvarra vagy autóbusz-állomásra, és gondolom ha megmutatja a rendőrnek a jegyet, akkor vélhetően a rendőr el fogja engedni. Szerintem a szabályokat szigorúan be kell tartatni, de életszerűen kell értelmezni.”

👉 És hogy mit mond erről az ORFK? Partnerünk, az Utazómajom cikkéből kiderül: https://utazomajom.hu/repterrol-haza-8-utan/

#utazomajom #

Csődvédelembe menekül a Norwegian!

😦 Alig pár napja tettük fel a kérdést, hogy “Mi lesz veled ?” és ma már meg is érkezett a válasz: csődvédelmet kért a hitelezőitől a skandináv low-cost légitársaság, amely azonban a következő hónapokban zavartalanul üzemel tovább. Ezalatt – immár sokadszor – átütemezik a tartozásaikat és újraszervezik működésüket is.

⚠️📉 Bár már a Boeing 737 MAX-ok és a Dreamlinerek repülési korlátozásai is súlyosan érintették a céget, de az igazi mélyütést a koronavírus miatti repülési korlátozások adták, melynek következtében kétmilliárd dollárnyi adósságot kellett sürgősen átütemeznie a cégnek és aktív alkalmazottai száma is hatszázra csökkent a korábbi több, mint tízezerről.

A kedd száma a 6!

‼️ Összesen hat darab menetrendszerinti járat érkezett 2020. november 17-én a Budapest ra! Négy gép (Malaga, , London, Málta), egy (Isztambul) és egy Royal Dutch Airlines () járat.
 
✈️ A hiányzók listája (a teljesség igénye nélkül): , Lufthansa, , British Airways, Polish Airlines. És még sokan mások.
 
ℹ️ A légitársaságok a karácsonyi szezonban fellendülésre számítanak, így december közepén több járat is újraindul, a várhatóan megnövekedett utazási igényeket kiszolgálva. És hogy januárban mi lesz? Nos ezt még a légitársaságok sem feltétlenül tudják, de ha az utazási korlátozások továbbra sem enyhülnek, akkor a 2021-es év eleje sem az új járatok beindulásáról fog szólni…
 

Alig néhány járat marad november végére a Budapestről!

A Wizz Air és a Ryanair brutális törléseiről már korábban is írtunk, de sajnos több légitársaság is további járattörlésekre kényszerült a COVID helyzet folyamatos romlása és a szigorodó utazási korlátozások miatt.

A legfontosabb járattörlések: nem jár Budapestre a British Airways Londonból (LHR), az Air France Párizsból (CDG), a Lufthansa Münchenből (MUC), a Swiss Zürichből (ZRH) és a Brussels Airlines is szünetelteti brüsszeli (BRU) járatát.

És hogy mi marad?

Aeroflot – Moszkva (SVO)

Easyjet (BSL)

Egyptair – Kairó (CAI) , Hurghada (HRG)

Emirates – Dubaj (DXB)

Finnair – Helsinki (HEL)

KLM (AMS)

LOT – Szöul (ICN), (WAW), Wroclaw (WRO

Lufthansa (FRA)

Qatar Airways – Doha (DOH)

Turkish Airlines – Isztambul (IST)

Ryanair – Brüsszel-Charleroi (CRL), Dublin (DUB), (MAN), -Stansted (STN)

Wizz Air – Eindhoven (EIN), London-Luton (LTN), -Skavsta (NYO)

Vagyis a jelenlegi tervek szerint 12 légitársaság által, 21 célpont lesz elérhető közvetlenül Magyarországról, ráadásul további törlések is előfordulhatnak a járványhelyzet további romlása esetén.

Fontos tudni, hogy járattörlés esetén (az esetleges kártalanításon túl) visszajár a kifizetett jegy ára, a fizetéssel azonos módon – vagyis az utas nem köteles elfogadni az utazási vouchert, ha pénzért vette a jegyet. Nem boldogulsz a légitársasággal, mert a koronavírus járványra hivatkozva nem akarja visszaadni a pénzed? Keress minket, segítünk!

ℹ️ (A lista a Budapest Airport közleménye és a légitársaságok honlapjain található menetrendi adatok alapján készült, 2020. november 11-én) #kesettagepem

Mi lesz veled Norwegian?

🇧🇻🌩️ Miután a norvég kormány bejelentette, hogy nem nyújt újabb támogatást a Norwegian túléléséhez, ismét sötétebbé váltak a légitársaság kilátásai.

⚠️📉 Bár már a Boeing 737 MAX-ok és a Dreamlinerek repülési korlátozásai is súlyosan érintették a céget, de az igazi mélyütést a koronavírus miatti repülési korlátozások adták, melynek következtében kétmilliárd dollárnyi adósságot kellett sürgősen átütemeznie a cégnek és aktív alkalmazottai száma is hatszázra csökkent a korábbi több, mint tízezerről.

ℹ️ És hogy középtávon mi várható? Amennyiben nem sikerül stabilizálni a pénzügyi helyzetét a Norwegiannek, akkor nagyon nehéz hónapok elé néz a légitársaság. Helyzetüket tovább súlyosbítja, hogy jelenleg üzemeltetett norvég, belföldi útvonalaikra a Wizz Air is rárepült, amely agresszív árazásával és tőkeerősségével kiszoríthatja a Norwegiant hazai piacáról is.

Fontos tudni, hogy 14 napon túli járattörlés esetén is visszajár a kifizetett jegy ára, a fizetéssel azonos módon – vagyis az utas nem köteles elfogadni az utazási vouchert, ha pénzért vette a jegyet. Nem boldogulsz a légitársasággal, mert a koronavírus járványra hivatkozva nem akarja visszaadni a pénzed? Keress minket, segítünk!

#

Továbbra is mélyrepülésben a Budapest Airport forgalma!

🔥✈️😲 62.816! Összesen ennyi utas érkezett és indult októberben a ról!
 
📉 Az hatvanezernél alig magasabb utaslétszám több, mint 95 százalékos visszaesést jelent a tavalyi év azonos időszakához képest, amikor 1,4 millió utast regisztráltak a budapesti repülőtéren.
 
⚠️ Sajnos nem kell különösebb tehetség ahhoz, hogy megjósoljuk: a koronavírus helyzet romlása és további korlátozások miatt a novemberi számok az októberihez képest további visszaesést fognak mutatni. 🙁
 

Három lett, maradhat?

Pár napja írtuk, hogy csak öt útvonal marad a Wizz Airnél novemberre. Nos, annyi sem, mert a légitársaság törölte a bázeli és az dortmundi járatokat is, vagyis november 9-től mindössze három városba fog repülni a Budapestről. Hogy hova?

🇬🇧 -Luton (LTN)
🇳🇱 (EIN)
🇸🇪 -Skavsta (NYO)

Így aztán például november harmadik hetében összesen öt darab Wizz Air járat fog felszállni és ugyanennyi fog érkezni Budapestre.

Fontos tudni, hogy 14 napon túli járattörlés esetén is visszajár a kifizetett jegy ára, a fizetéssel azonos módon – vagyis az utas nem köteles elfogadni az utazási vouchert, ha pénzért vette a jegyet. Nem boldogulsz a légitársasággal, mert a koronavírus járványra hivatkozva nem akarja visszaadni a pénzed? Keress minket, segítünk!

‼️ A jelenlegi tervek alapján december 14-től már több járat is repülni fog, de erre az időszakra a mostani menetrend még tájékoztató jellegűnek sem nagyon tekinthető. 🙁

ℹ️ (A lista a Wizz Air honlapján található menetrendi adatok alapján készült, 2020. november 5-én) #kesettagepem

Nincs meglepetés: a második-harmadik negyedévben veszteséges volt a Wizz Air!

A ma közzétett beszámolója alapján a április 1-től szeptember 30-ig terjedő időszakban:

  • több, mint 70%-kal, 6,5 millióra csökkent az utasok száma,
  • 72%-kal csökkent a bevétel,
  • és 95 százalékról 64-re esett vissza a járatok átlagos töltöttsége.

A féléves veszteség 145 millió euró lett (szemben a tavalyi 369 millió eurós nyereséggel), de a cégnek még most is több, mint 1,5 milliárd euró szabad pénzeszköze van. A beszámoló érdekessége még, hogy a Wizz Air szerint naponta több, mint kétmillió euró készpénzt fognak veszíteni, ha a negyedik negyedévben sem tudnak repülni!

Mindettől függetlenül a Wizz Air már készül a koronavírus utáni időszakra, hiszen 13 új bázist nyitottak, 29 repülőgéppel az elmúlt félévben!

Fontos tudni, hogy 14 napon túli járattörlés esetén visszajár a kifizetett jegy ára, a fizetéssel azonos módon – vagyis az utas nem köteles elfogadni az utazási vouchert, ha pénzért vette a jegyet. Nem boldogulsz a légitársasággal, mert a koronavírus járványra hivatkozva nem akarja visszaadni a pénzed? Keress minket, segítünk!

A részleteket itt tudjátok böngészni: https://wizzair.com/static/docs/default-source/downloadable-documents/corporate-website-transfer-documents/results-and-presentations/wizz-air-h1-fy21-interim-report—05-11-2020_e8c33bf2.pdf