Továbbra is sok a járatkésés és a járattörlés a Budapestre érkező vagy innen induló repülőgépek közül. A késett vagy törölt járatok listája 2022. július 24-én (vasárnap) a következő.
- a Wizz Air W6 2271 számú Budapest (BUD) – Eindhoven (EIN) járata a tervezett 8:35 helyett több, mint nyolc órás késéssel, 17:27-re érkezett meg Eindhovenbe.
- a Wizz Air W6 2272 számú Eindhoven (EIN) – Budapest (BUD) járata a tervezett 11:05 helyett több, mint nyolc órás késéssel, 19:38-ra érkezett meg Budapestre.
- a Ryanair törölte a 18:35-kor induló, FR 8416 számú Brüsszel-Charleroi (CRL) – Budapest (BUD) járatát.
- a Ryanair törölte a 20:55-kor induló, FR 8415 számú Budapest (BUD) – Brüsszel-Charleroi (CRL) járatát.
- az Eurowings törölte a 19:30-kor induló, EW 788 számú Köln (CGN) – Budapest (BUD) járatát.
- az Eurowings törölte a 21:55-kor induló, EW 789 számú Budapest (BUD) – Köln (CGN) járatát.
A Ryanair brüsszeli járatának törlését a légitársaság munkavállalóinak Belgiumban meghirdetett sztrájkja okozta. Fontos kiemelni, hogy az Európai Bíróság idén tavasszal hozott ítélete értelmében a légitársaság munkavállalóinak sztrájkja nem tartozik a rendkívüli körülmények fogalma alá, emiatt az átfoglaláson vagy jegyár-visszatérítésen és a felmerült költségek megtérítésén túl akár 600 euró kártalanítás is járhat a törölt járatok utasainak.
A Légi utasok jogait szabályozó EU 261/2004 rendelet szerint, 14 napon belüli járattörlés vagy a légijáratok jelentős, három órát meghaladó késése esetén a pórul járt utasok jogosultak:
- a várakozási idővel ésszerű arányban étkezés és frissítők igénybevételére.
- amennyiben szükséges, szállodai elhelyezést és transzfert a repülőtér és a szálloda között. Abban az esetben, ha a légitársaság nem biztosítja a fentieket, akkor a légitársaság ezeket köteles utólag, számla vagy blokk ellenében megtéríteni.
- a repülőút hosszától függően akár 600 euró összegű kártalanításra, amennyiben nem rendkívüli körülmény okozta a késést vagy a törlést.
- öt órát meghaladó késés vagy járattörlés esetén ingyenes átfoglalásra vagy a jegyár visszatérítésére. Amennyiben a légitársaság nem gondoskodik az utas átfoglalásáról, akkor köteles megtéríteni a felmerült utazási költségeket is.
Segítségre van szükséged jogaid érvényesítéséhez? Keress minket és kollégáink hamarosan felveszik Veled a kapcsolatot!