Továbbra is sok a járatkésés és a járattörlés a Budapestre érkező vagy innen induló repülőgépek közül. A késett vagy törölt járatok listája 2022. július 10-én (vasárnap) a következő.
- a KLM törölte a 11:40-kor induló, KL 1975 számú Amszterdam (AMS) – Budapest (BUD) járatát.
- a KLM törölte a 14:20-kor induló, KL 1976 számú Budapest (BUD) – Amszterdam (AMS) járatát.
- a Ryanair törölte a 15:00-kor induló, FR 1017 számú Edinburgh (EDI) – Budapest (BUD) járatát.
- a Ryanair törölte a 19:10-kor induló, FR 1018 számú Budapest (BUD) – Edinburgh (EDI) járatát.
- az Eurowings törölte a 18:35-kor induló, EW 2784 számú Stuttgart (STR) – Budapest (BUD) járatát.
- az Eurowings törölte a 20:40-kor induló, EW 2785 számú Budapest (BUD) – Stuttgart (STR) járatát.
- a Jet2 LS 897 számú Manchester (MAN) – Budapest (BUD) járata a tervezett 20:10 helyett több, mint három órás késéssel, 23:28-ra érkezett meg Budapestre.
- a Jet2 LS 898 számú Budapest (BUD) – Manchester (MAN) járata a tervezett 23:05 helyett több, mint három órás késéssel, 2:31-re (+1 nap) érkezett meg Manchesterbe.
- a Wizz Air törölte a 22:15-kor induló, W6 2499 számú Budapest (BUD) – Baku (GYD) járatát.
- a Wizz Air W6 2222 számú London-Gatwick (LGW) – Budapest (BUD) járata a tervezett 1:25 (+1 nap) helyett több, mint négy órás késéssel, 5:52-re (+1 nap) érkezett meg Budapestre.
A Légi utasok jogait szabályozó EU 261/2004 rendelet szerint, 14 napon belüli járattörlés vagy a légijáratok jelentős, három órát meghaladó késése esetén a pórul járt utasok jogosultak:
- a várakozási idővel ésszerű arányban étkezés és frissítők igénybevételére.
- amennyiben szükséges, szállodai elhelyezést és transzfert a repülőtér és a szálloda között. Abban az esetben, ha a légitársaság nem biztosítja a fentieket, akkor a légitársaság ezeket köteles utólag, számla vagy blokk ellenében megtéríteni.
- a repülőút hosszától függően akár 600 euró összegű kártalanításra, amennyiben nem rendkívüli körülmény okozta a késést vagy a törlést.
- öt órát meghaladó késés vagy járattörlés esetén ingyenes átfoglalásra vagy a jegyár visszatérítésére. Amennyiben a légitársaság nem gondoskodik az utas átfoglalásáról, akkor köteles megtéríteni a felmerült utazási költségeket is.
Segítségre van szükséged jogaid érvényesítéséhez? Keress minket és kollégáink hamarosan felveszik Veled a kapcsolatot!