A Mirror értesülései szerint spanyol kormány 17 légitársaság ellen indít jogi eljárást a koronavírus miatt történt járattörlések és az elmaradt jegyár-visszatérítések miatt. A spanyol Fogyasztóvédelmi Minisztérium szerint az érintett légitársaságok megtévesztő üzleti gyakorlatot folytatnak. Az érintett cégek a következők: Air Europa; Air France; Binter Canarias; Easyjet; Eurowings; Iberia (Iberia Express és Air Nostrum; Jet2; KLM; Latam Airlines; Lufthansa; Ryanair; Scandinavian Airlines (SAS); Transavia; Thomson Airways (TUI); United Airlines; Volotea és Wizzair.
A Minisztérium szóvivője szerint: „Az európai jogszabályok nagyon világosak. Amikor egy légitársaság töröl egy járatot, az ügyfélnek jogában áll visszatérítést kapni az igénylését követő hét napon belül”. Ezzel az intézkedésével a spanyol kormány kiáll a vonatkozó jogszabályok és az Európai Unió Bizottságának utasok jogait védő állásfoglalása mellett.
A jelenleg hatályos, légi utasok jogait szabályozó Európai Uniós rendelet alapján (EU 261/2004) járattörlés esetén a légitársaság köteles a „a jegy árának a vételi ár szerinti visszatérítése hét napon belül”. Ezzel szemben, a jelenlegi gyakorlat szerint a légitársaságok a pénzbeli visszatérítés helyett utazási utalványokat és krediteket adnak a koronavírus (COVID-19) miatt törölt járatok utasainak.
A hírhez kapcsolódik, hogy Váradi József, Wizz Air vezérigazgatója a héten jelentette be, hogy – a légitársaságok között szinte egyedülálló módon – járattörlés esetén garantálják a 30 napon belüli pénzvisszatérítést annak, aki ezt igényli.
A fentiek alapján látható, hogy komoly és hosszas küzdelemre kell számítania annak, aki vissza szeretné szerezni a pénzét a légitársaságtól. Természetesen a Késett A Gépem ebben is segít, a vonatkozó kérdőív kitöltése után azonnal megkezdjük a jogos igény érvényesítését és megtesszük a szükséges lépéseket a légitársaságokkal szemben a törölt jegyek árának visszatérítésére és az esetleg járó egyéb kompenzáció megtérítésére.