Alan Murray Hayden, a Nemzetközi Légiforgalmi Szövetség (IATA) utas- és biztonsági termékekért felelős vezetője szerint rohamléptekben fejlesztik az IATA Travel Pass alkalmazást, amely segít az légiutasoknak a COVID-19 tesztek vagy a COVID-19 oltások igazolt tanúsítványainak tárolásában és kezelésében; nagyobb biztonságot és hatékonyságot nyújt, mint a papír alapú igazolások.
Hayden szerint egy ilyen rendszerre működési szempontból is szükség van. Példának állít egy „nagy brit légitársaságról”, amely jelenleg csak a szokásos utaslétszámának 5–10% -át szállítja, de a az összes utasfelvételi munkatárára szüksége van az utasok teszteredményeinek ellenőrzéséhez. „Ez őszintén szólva nem fenntartható” – jelentette ki Hayden.
A Travel Pass rendszernek négy eleme van:
- Az egészségügyi követelmények nyilvántartása lehetővé teszi az utasok számára, hogy információkat találjanak az utazásukkal, a teszteléssel és az oltásigényekkel kapcsolatban.
- Rendelkezik vizsgálati és oltási központok nyilvántartásával, amelyek megfelelnek a célország által előírt szabályoknak.
- Lehetővé teszi a tesztlaboratóriumok számára, hogy biztonságosan elküldhessék a teszt eredményeit vagy az oltási tanúsítványokat az utasoknak.
- Rendelkezik a Travel Pass mobilalkalmazással, amelyet az utazók útlevelük és teszt eredményeik digitális változatának tárolására használnak. Az utazók megoszthatják ezeket az eredményeket a célállomás légitársaságával és hatóságaival is.
“Az egész célja ennek hátterében az, hogy az utas járdától a repülőgépig sétálhat anélkül, hogy fizikailag kellene vennie dokumentumokat ” – mondja Hayden.
A bejegyzés a PhcusWire cikke alapján készült, via Magyar Nemzet.