2024.11.27-én a LOT LO 2002 számú Szöul (ICN) – Budapest (BUD) járata a tervezett 14:00 helyett több, mint négy órás késéssel, 18:19-re érkezett meg Budapestre, majd a LO 2001 számú Budapest (BUD) – Szöul (ICN) járata járat a tervezett 10:40 (+1 nap) helyett 15:15-re (+1 nap) érkezett vissza Szöulba. Ha Ön valamelyik járaton utazott, és szeretne minél előbb hozzájutni a jogszabályokban biztosított kártérítéshez, töltse ki kérdőívünket!
A Légi utasok jogait szabályozó EU 261/2004 rendelet szerint, 14 napon belüli járattörlés vagy a légijáratok jelentős, három órát meghaladó késése esetén a pórul járt utasok jogosultak:
- a várakozási idővel ésszerű arányban étkezés és frissítők igénybevételére.
- amennyiben szükséges, szállodai elhelyezést és transzfert a repülőtér és a szálloda között. Abban az esetben, ha a légitársaság nem biztosítja a fentieket, akkor a légitársaság ezeket köteles utólag, számla vagy blokk ellenében megtéríteni.
- a repülőút hosszától függően akár 600 euró összegű kártalanításra, amennyiben nem rendkívüli körülmény okozta a késést vagy a törlést.
- öt órát meghaladó késés vagy járattörlés esetén ingyenes átfoglalásra vagy a jegyár visszatérítésére. Amennyiben a légitársaság nem gondoskodik az utas átfoglalásáról, akkor köteles megtéríteni a felmerült utazási költségeket is.
Segítségre van szükséged jogaid érvényesítéséhez? Keress minket és kollégáink hamarosan felveszik Veled a kapcsolatot!