Újabb problémákkal terhelt nap, az elmúlt napok után: ismét több repülőjárat jelentős késéssel közlekedett vagy törlésre került a Budapestről induló vagy oda érkező repülőjáratok közül 2022. június 22-én. A késett vagy törölt járatok listája a következő.
- a Swiss Airlines törölte a 17:35-kor induló, LX 2258 számú Zürich (ZRH) – Budapest (BUD) járatát.
- a Swiss Airlines törölte a 19:50-kor induló, LX 2259 számú Budapest (BUD) – Zürich (ZRH) járatát.
- az Eurowings törölte a 18:30-kor induló, EW 7782 számú Hamburg (HAM) – Budapest (BUD) járatát.
- az Eurowings törölte a 20:50-kor induló, EW 7783 számú Budapest (BUD) – Hamburg (HAM) járatát.
- az Norwegian törölte a 18:25-kor induló, DY 1552 számú Oslo (OSL) – Budapest (BUD) járatát.
- az Norwegian törölte a 21:25-kor induló, DY 1553 számú Budapest (BUD) – Oslo (OSL) járatát.
- az EasyJet törölte a 12:40-kor induló, U2 3853 számú Párizs (CDG) – Budapest (BUD) járatát.
- az EasyJet törölte a 16:00-kor induló, U2 3854 számú Budapest (BUD) – Párizs (CDG) járatát.
- a Wizz Air törölte a 22:15-kor induló, W6 2248 számú Budapest (BUD) – Baku (GYD) járatát.
- a Wizz Air W6 2208 számú London-Luton (LTN) – Budapest (BUD) járata a tervezett 23:55 helyett több, mint három órás késéssel, 3:00-ra (+1 nap) érkezett meg Budapestre.
A Légi utasok jogait szabályozó EU 261/2004 rendelet szerint, 14 napon belüli járattörlés vagy a légijáratok jelentős, három órát meghaladó késése esetén a pórul járt utasok jogosultak:
- a várakozási idővel ésszerű arányban étkezés és frissítők igénybevételére.
- amennyiben szükséges, szállodai elhelyezést és transzfert a repülőtér és a szálloda között. Abban az esetben, ha a légitársaság nem biztosítja a fentieket, akkor a légitársaság ezeket köteles utólag, számla vagy blokk ellenében megtéríteni.
- a repülőút hosszától függően akár 600 euró összegű kártalanításra, amennyiben nem rendkívüli körülmény okozta a késést vagy a törlést.
- öt órát meghaladó késés vagy járattörlés esetén ingyenes átfoglalásra vagy a jegyár visszatérítésére. Amennyiben a légitársaság nem gondoskodik az utas átfoglalásáról, akkor köteles megtéríteni a felmerült utazási költségeket is.
Segítségre van szükséged jogaid érvényesítéséhez? Keress minket és kollégáink hamarosan felveszik Veled a kapcsolatot!