Fogyasztóvédelmi eljárást indít az Igazságügyi Minisztérium a Wizz Airrel szemben. Az minisztérium közleménye alapján, a fogyasztóvédelmi hatósághoz benyújtott panaszok szerint „a légitársaság nem nyújtott tájékoztatást és segítséget járatkésések és járattörlések esetén; nem biztosított szállást és átfoglalást, többletköltséget okozva ezzel az utasoknak; nem válaszolta meg 30 napon belül a fogyasztói beadványokat; valamint emelt díjas telefonos ügyfélszolgálatot működtet, ezzel is megsértve a jogszabályokat és a magyar fogyasztók jogait.”
A Wizz Air az utóbbi napokban előbb Párizsban hagyta ott utasait, majd a Budapestről induló Nápolyba és Tel-Avivba közlekedő, valamint a Hévíz – Dortmund járata is jelentős késéssel közlekedett.
A Fogyasztóvédelmi Hatóság legutóbb a Ryanair ellen szabott ki 300 millió forintos büntetést a légitársaságokat sújtó extraprofit adó áthárítása miatt.
A közlemény szerint „az eljárás célja az esetleges jogsértő magatartás feltárása, megszüntetése és szankcionálása.” Kérdés azonban, hogy a fogyasztóvédelmi eljárás mennyire tudja megszüntetni a problémás gyakorlatot, hiszen a Ryanair ellen kiszabott fogyasztóvédelmi bírság ellenére sem jár vissza az utasoknak a légitársaság által utólag beszedett adó.