Fogyasztóvédelmi eljárás indult a Wizz Air légitársasággal szemben

Fogyasztóvédelmi eljárás indult a Wizz Air légitársasággal szemben

Fogyasztóvédelmi eljárást indít az Igazságügyi Minisztérium a Wizz Airrel szemben. Az minisztérium közleménye alapján, a fogyasztóvédelmi hatósághoz benyújtott panaszok szerint „a légitársaság nem nyújtott tájékoztatást és segítséget járatkésések és járattörlések esetén; nem biztosított szállást és átfoglalást, többletköltséget okozva ezzel az utasoknak; nem válaszolta meg 30 napon belül a fogyasztói beadványokat; valamint emelt díjas telefonos ügyfélszolgálatot működtet, ezzel is megsértve a jogszabályokat és a magyar fogyasztók jogait.”

 

A az utóbbi napokban előbb Párizsban hagyta ott utasait, majd a Budapestről induló Nápolyba és Tel-Avivba közlekedő, valamint a Hévíz – Dortmund járata is jelentős késéssel közlekedett.

 

A Fogyasztóvédelmi Hatóság legutóbb a ellen szabott ki 300 millió forintos büntetést a légitársaságokat sújtó adó áthárítása miatt.

 

A közlemény szerint „az eljárás célja az esetleges jogsértő magatartás feltárása, megszüntetése és szankcionálása.” Kérdés azonban, hogy a fogyasztóvédelmi eljárás mennyire tudja megszüntetni a problémás gyakorlatot, hiszen a ellen kiszabott fogyasztóvédelmi ellenére sem jár vissza az utasoknak a légitársaság által utólag beszedett adó.

div#stuning-header .dfd-stuning-header-bg-container {background-image: url(https://kesettagepem.hu/wp-content/uploads/2017/10/custom-header-01.jpg);background-size: initial;background-position: center top;background-attachment: scroll;background-repeat: no-repeat;}#stuning-header div.page-title-inner {min-height: 250px;}