A Fővárosi Kormányhivatal közzétette a Ryanair extraprofit adó ügyben hozott határozatát, amelyben 300 millió forintos bírságot róttak ki az ír low-cost légitársaságra.
A határozat szerint a légitársaság megtévesztette a fogyasztókat az extraprofit adóval kapcsolatban, mivel a Ryanair kommunikációja szerint a különadó alanya a légitársaság, holott „a Korm. rendelet 5. § (2) bekezdése egyértelműen fogalmaz, amikor rögzíti, hogy a földi kiszolgálást végző gazdálkodó szervezet az extra profit adó alanya, azaz a hozzájárulás megfizetésének kötelezettsége a földi kiszolgálási tevékenységet végző vállalkozásokat terheli”. A Fogyasztóvédelem szerint „azzal, hogy nem a Társaság az extra profit adó alanya nem hivatkozhatott alappal arra, hogy az ÁSZF-jének 4.2.2 pontja alapján átháríthatja az utasokra az adót.”
A Ryanair annyiban vitatja a megállapítást, hogy véleménye szerint „a jogalkotói szándék szerint azonban az extraprofit adó a légitársaságokat és nem a földi kiszolgálást végző gazdálkodó szervezeteket terheli”, mellyel kapcsolatban a légitársaság idézte Nagy Márton gazdaságfejlesztési miniszter szavait is.
Különös kitétele volt az eljárásnak, hogy a Ryanair szerint a „Fogyasztóvédelmi Főosztály a Kormány politikai elvárásainak látványosan alávetve magát megindította a jelen eljárást sajnálatosan kétségbe vonja azt, hogy az eljárás során a Társaság mennyiben számíthat tisztességes, pártatlan és egyenlő elbánásra.” A Fogyasztóvédelem azonban a felvetést visszautasította, Határozatuk szerint az eljárás megfelelt a tisztességes eljárás követelményeinek.
A megjelent határozat arra nem tér ki, hogy a Ryanair által beszedett összegeknek mi lesz a sorsa, így azt – legalábbis a döntés alapján – a légitársaság nem fizeti vissza az utasoknak.
A határozat nem jogerős, így várhatóan a Fővárosi Törvényszéken folytatódik az eljárás, mivel a Ryanair már korábban kijelentette, hogy akár az Európai Bíróságig is hajlandóak elmenni igazuk védelmében.