Több járat is nagyon jelentős késéssel közlekedett, vagy törlésre került a Wizz Air magyarországi járatai közül 2024. január 6-án, szombaton. A késett vagy törölt járatok listája a következő:
- A Wizz Air W6 2333 számú Budapest (BUD) – Milánó (MXP) járat a tervezett 12:20 helyett több, mint öt órás késéssel, 17:42-re érkezett meg Milánóba.
- A Wizz Air W6 2412 számú Madrid (MAD) – Budapest (BUD) járat a tervezett 13:15 helyett több, mint tíz órás késéssel, 0:09-re (+1 nap) érkezett meg Budapestre.
- A Wizz Air W6 2372 számú Madrid (MAD) – Budapest (BUD) járatot (tervezett indulás: 20:15) a légitársaság törölte.
- A Wizz Air W6 2207 számú Budapest (BUD) – London-Luton (LTN) járat a tervezett 19:15 helyett több, mint öt órás késéssel, 1:00-ra (+1 nap) érkezett meg Londonba.
- A Wizz Air W6 2208 számú London-Luton (LTN) – Budapes (BUD) járat a tervezett 23:25 helyett több, mint öt órás késéssel, 5:07-re (+1 nap) érkezett meg Budapestre.
A Légi utasok jogait szabályozó EU 261/2004 rendelet szerint, 14 napon belüli járattörlés vagy a légijáratok jelentős, három órát meghaladó késése esetén a pórul járt utasok jogosultak:
- a várakozási idővel ésszerű arányban étkezés és frissítők igénybevételére.
- amennyiben szükséges, szállodai elhelyezést és transzfert a repülőtér és a szálloda között. Abban az esetben, ha a légitársaság nem biztosítja a fentieket, akkor a légitársaság ezeket köteles utólag, számla vagy blokk ellenében megtéríteni.
- a repülőút hosszától függően akár 600 euró összegű kártalanításra, amennyiben nem rendkívüli körülmény okozta a késést vagy a törlést.
- öt órát meghaladó késés vagy járattörlés esetén ingyenes átfoglalásra vagy a jegyár visszatérítésére. Amennyiben a légitársaság nem gondoskodik az utas átfoglalásáról, akkor köteles megtéríteni a felmerült utazási költségeket is.
Segítségre van szükséged jogaid érvényesítéséhez? Keress minket és kollégáink hamarosan felveszik Veled a kapcsolatot!