Az Egyesült Királyságban uralkodó rossz időjárás miatt (is) sok a járatkésés és a járattörlés a Budapestre érkező vagy innen induló repülőgépek közül. A késett vagy törölt járatok listája 2022. december 12-én (hétfő) a következő.
- a British Airways BA 865 számú Budapest (BUD) – London-Heathrow (LHR) járata a tervezett 9:40 helyett több, mint tizenegy órás késéssel, 18:58-ra érkezett meg Londonba.
- a Swiss törölte a 12:15-kor induló, LX 2254 számú Zürich (ZRH) – Budapest (BUD) járatát.
- a Swiss törölte a 14:40-kor induló, LX 2255 számú Budapest (BUD) – Zürich (ZRH) járatát.
- a Ryanair FR 5176 számú London-Stansted (STN) – Budapest (BUD) járata a tervezett 10:10 helyett több, mint hét órás késéssel, 17:26-ra érkezett meg Budapestre.
- a Ryanair törölte a 13:55-kor induló, FR 8246 számú Róma (CIA) – Budapest (BUD) járatát.
- a Ryanair törölte a 16:00-kor induló, FR 8247 számú Budapest (BUD) – Róma (CIA) járatát.
- a Ryanair FR 1025 számú Dublin (DUB) – Budapest (BUD) járata a tervezett 21:00 helyett, négy órás késéssel, 1.00-ra (+1 nap) érkezett meg Budapestre.
- a Ryanair FR 1026 számú Budapest (BUD) – Dublin (DUB) járata a tervezett 23:40 helyett több, mint négy órás késéssel, 3:58-ra (+1 nap) érkezett meg Dublinba.
- a Wizz Air W6 2208 számú London-Luton (LTN) – Budapest (BUD) járata a tervezett 23:25 helyett több, mint négy órás késéssel, 3:31-re (+1 nap) érkezett meg Budapestre.
A Légi utasok jogait szabályozó EU 261/2004 rendelet szerint, 14 napon belüli járattörlés vagy a légijáratok jelentős, három órát meghaladó késése esetén a pórul járt utasok jogosultak:
- a várakozási idővel ésszerű arányban étkezés és frissítők igénybevételére.
- amennyiben szükséges, szállodai elhelyezést és transzfert a repülőtér és a szálloda között. Abban az esetben, ha a légitársaság nem biztosítja a fentieket, akkor a légitársaság ezeket köteles utólag, számla vagy blokk ellenében megtéríteni.
- a repülőút hosszától függően akár 600 euró összegű kártalanításra, amennyiben nem rendkívüli körülmény okozta a késést vagy a törlést.
- öt órát meghaladó késés vagy járattörlés esetén ingyenes átfoglalásra vagy a jegyár visszatérítésére. Amennyiben a légitársaság nem gondoskodik az utas átfoglalásáról, akkor köteles megtéríteni a felmerült utazási költségeket is.
Segítségre van szükséged jogaid érvényesítéséhez? Keress minket és kollégáink hamarosan felveszik Veled a kapcsolatot!