Nemrég még meglepődtünk rajta, de mára már sajnos szinte mindennapossá vált: ismét több repülőjárat jelentős késéssel közlekedett vagy törlésre került a Budapestről induló vagy oda érkező repülőjáratok közül 2022. június 4-én, hétfőn. A késett vagy törölt járatok listája a következő.
- a Lufthansa törölte a 6:30-kor induló, LH 1343 számú Budapest (BUD) – Frankfurt (FRA) járatát.
- az Eurowings törölte a 6:10-kor induló, EW 7784 számú Hamburg (HAM) – Budapest (BUD) járatát.
- az Eurowings törölte a 8:30-kor induló, EW 7785 számú Budapest (BUD) – Hamburg (HAM) járatát.
- a LOT LO 2002 számú Szöul (ICN) – Budapest (BUD) járata a tervezett 13:50 helyett több, mint három órás késéssel, 17:19-re érkezett meg Budapestre.
- a Ryanair FR 7751 számú Marseille (MRS) – Budapest (BUD) járata a tervezett 14:50 helyett több, mint három órás késéssel, 17:54-re érkezett meg Budapestre.
- a Ryanair FR 8418 számú Róma (CIA) – Budapest (BUD) járata a tervezett 16:05 helyett közel négy órás késéssel, 19:46-ra érkezett meg Budapestre.
- a Ryanair FR 8417 számú Budapest (BUD) – Róma (CIA) járata a tervezett 18:05 helyett közel négy órás késéssel, 21:50-re érkezett meg Rómába.
- a Lufthansa törölte a 17:30-kor induló, LH 1679 számú Budapest (BUD) – München (MUC) járatát.
- a Jet2 LS 1321 számú Birmingham (BHX) – Budapest (BUD) járata a tervezett 21:10 helyett több, mint három órás késéssel, 0:27-re (+1 nap) érkezett meg Budapestre.
A Légi utasok jogait szabályozó EU 261/2004 rendelet szerint, 14 napon belüli járattörlés vagy a légijáratok jelentős, három órát meghaladó késése esetén a pórul járt utasok jogosultak:
- a várakozási idővel ésszerű arányban étkezés és frissítők igénybevételére.
- amennyiben szükséges, szállodai elhelyezést és transzfert a repülőtér és a szálloda között. Abban az esetben, ha a légitársaság nem biztosítja a fentieket, akkor a légitársaság ezeket köteles utólag, számla vagy blokk ellenében megtéríteni.
- a repülőút hosszától függően akár 600 euró összegű kártalanításra, amennyiben nem rendkívüli körülmény okozta a késést vagy a törlést.
- öt órát meghaladó késés vagy járattörlés esetén ingyenes átfoglalásra vagy a jegyár visszatérítésére. Amennyiben a légitársaság nem gondoskodik az utas átfoglalásáról, akkor köteles megtéríteni a felmerült utazási költségeket is.
Segítségre van szükséged jogaid érvényesítéséhez? Keress minket és kollégáink hamarosan felveszik Veled a kapcsolatot!