Kedden kifejezetten sok volt a járatkésés a Budapestre érkező vagy innen induló repülőgépek közül. A késett járatok listája 2023. július 11-én (kedd) a következő.
- a Wizz Air W6 2333 számú Budapest (BUD) – Milánó (MXP) járata a tervezett 7:45 helyett több, mint hét órás késéssel, 15:38-ra érkezett meg Milánóba.
- a Wizz Air W6 2334 számú Milánó (MXP) – Budapest (BUD) járata a tervezett 10:05 helyett több, mint három órás késéssel, 13:35-re érkezett meg Budapestre.
- az Air Connect KS 1201 számú Bukarest (OTP) – Budapest (BUD) járata a tervezett 10:50 helyett több, mint négy órás késéssel, 14:56-ra érkezett meg Budapestre.
- az Air Connect KS 1202 számú Budapest (BUD) – Bukarest (OTP) járata a tervezett 14:10 helyett több, mint négy órás késéssel, 18:15-re érkezett meg Bukarestbe.
- a Wizz Air W6 2389 számú Budapest (BUD) – Malaga (AGP) járata a tervezett 19:20 helyett több, mint három órás késéssel, 23:02-re érkezett meg Malagába.
- a Wizz Air W6 2390 számú Malaga (AGP) – Budapest (BUD) járata a tervezett 23:25 helyett több, mint három órás késéssel, 3:27-re (+1 nap) érkezett meg Budapestre.
- a Wizz Air W6 2217 számú Budapest (BUD) – Birmingham (BHX) járata a tervezett 21:20 helyett több, mint három órás késéssel, 1:17-re (+1 nap) érkezett meg Birminghambe.
- a Wizz Air W6 2218 számú Birmingham (BHX) – Budapest (BUD) járata a tervezett 1:25 (+1 nap) helyett több, mint négy órás késéssel, 6:19-re (+1 nap) érkezett meg Budapestre.
A Légi utasok jogait szabályozó EU 261/2004 rendelet szerint, 14 napon belüli járattörlés vagy a légijáratok jelentős, három órát meghaladó késése esetén a pórul járt utasok jogosultak:
- a várakozási idővel ésszerű arányban étkezés és frissítők igénybevételére.
- amennyiben szükséges, szállodai elhelyezést és transzfert a repülőtér és a szálloda között. Abban az esetben, ha a légitársaság nem biztosítja a fentieket, akkor a légitársaság ezeket köteles utólag, számla vagy blokk ellenében megtéríteni.
- a repülőút hosszától függően akár 600 euró összegű kártalanításra, amennyiben nem rendkívüli körülmény okozta a késést vagy a törlést.
- öt órát meghaladó késés vagy járattörlés esetén ingyenes átfoglalásra vagy a jegyár visszatérítésére. Amennyiben a légitársaság nem gondoskodik az utas átfoglalásáról, akkor köteles megtéríteni a felmerült utazási költségeket is.
Segítségre van szükséged jogaid érvényesítéséhez? Keress minket és kollégáink hamarosan felveszik Veled a kapcsolatot!