Késett a gépem, kártérítési igény

Gyakran Ismételt Kérdések

FAQ

Miért a kesettagepem.hu?

  • Mert vállalkozásunk szakértői és jogi csapata felkészülten, a vonatkozó szabályozások teljes ismeretével intézi az Ön légitársaságokkal szembeni kártérítéses ügyeit.
  • Mert tíz perc alatt kitölti online igénylőlapját, és jogosultságának megállapítása után vállalkozásunk megkezdi az ügyintézést, így Önnek semmilyen további teendője nincs.
  • Mert sikerdíjas konstrukciónknak köszönhetően Ön garanciát kap arra, hogy csak akkor fizet nekünk, ha Ön is pénzéhez jut.
  • Mert már a kártérítés ügyvédi letéti számlára való megérkezésének másnapján a kezében lehet a pénze.

Milyen esetekre vonatkozik a 261/2004/EK rendelet?

A jogszabály elsősorban a légi utasok jogairól, a részükre a fuvarozó légitársaság által biztosítandó ellátásról, és a fizetendő kártérítésről szól. A jogszabályban lefektetett jogok akkor illetik meg Önt, ha
•    az indulási reptere az EU területén található, vagy
•    az érkezési reptere az EU területén található és uniós, izlandi, norvég vagy svájci légitársasággal utazik

Mit tegyek, ha késett a gépem?

Amennyiben az Ön légijárata jelentős késéssel közlekedik, abban az esetben az Európai Unióban hatályos 261/2004/EK rendelet és a vonatkozó  Európai Bírósági ítéletek alapján a fuvarozó köteles ellátást biztosítani Önnek, valamint – ha a járatkésés a légitársaságnak róható fel – a jegyárat visszatéríteni és kártérítést fizetni, melynek összege akár 600 euró is lehet! Amennyiben biztosan szeretné megkapni az Önnek járó kártérítést, töltse ki online igénylőlapját vagy írjon nekünk e-mailt, esetleg hívjon minket telefonon!

Mi tegyek, ha törölték a járatom?

Amennyiben az Ön légijáratát törölték, abban az esetben az Európai Unióban hatályos 261/2004/EK rendelet és a vonatkozó Európai Bírósági ítéletek alapján a fuvarozó köteles Önt alternatív módon, az eredetihez hasonló útvonalon eljuttatni az eredeti úticéljára. Abban az esetben, ha a törlés az indulási időpontot megelőző két hétben történt – és a járat törlése a légitársaságnak róható fel – a légitársaság köteles kártérítést fizetni, melynek összege az út hosszától függően akár 600 euró is lehet! Amennyiben biztosan szeretné megkapni az Önnek járó kártérítést, töltse ki online igénylőlapját vagy írjon nekünk e-mailt, esetleg hívjon minket telefonon!

Mire vagyok jogosult járatkésés esetén?

Amennyiben az Ön légijárata jelentős késéssel közlekedik, abban az esetben az Európai Unióban hatályos 261/2004/EK rendelet és a vonatkozó  Európai Bírósági ítéletek alapján a fuvarozó köteles ellátást biztosítani Önnek, valamint – ha a késés a légitársaságnak róható fel – a jegyárat visszatéríteni és kártérítést fizetni, melynek összege akár 600 euró is lehet! Az ellátási kötelezettség két órát meghaladó késés esetén áll fenn, mely kiterjed frissítők és étel biztosítására, telefonköltség megtérítésére, és indokolt esetben szállodai elhelyezésre vagy a repülőtér és a lakóhely közötti utazási költség megtérítésére is.

Mire vagyok jogosult járattörlés esetén?

Amennyiben az Ön légijáratát törölték, abban az esetben az Európai Unióban hatályos 261/2004/EK rendelet és a vonatkozó Európai Bírósági ítéletek alapján a fuvarozó köteles Önt alternatív módon, az eredetihez hasonló útvonalon eljuttatni az eredeti úticéljára. Ha ezt nem kívánja igénybe venni, akkor a légitársaság köteles a jegyárat visszatéríteni, és a kiindulási reptérre visszajuttatni. Abban az esetben, ha a törlés az indulási időpontot megelőző két hétben történt – és a járat törlése a légitársaságnak róható fel – az alternatív eljutási lehetőségbiztosításán vagy a jegyár visszatérítésén túl a légitársaság köteles kártérítést fizetni.

Milyen összegű kártérítést kapok járatkésés esetén?

Pénzbeli kártérítésben három órát meghaladó késés esetén részesülhet, melynek összege az út hosszától függően 250-600 euró lehet.

Milyen összegű kompenzációt kapok, ha törölték a járatom?

A pénzbeli kártérítésben összege a járat törlése esetén, út hosszától függően 250-600 euró lehet.

Mire vagyok jogosult a poggyász elvesztése vagy rongálódása esetén?

Amennyiben a poggyásza elveszett, megrongálódott, vagy késve érkezett meg a célállomásra, úgy a légitársaság köteles a kárt megtéríteni, akár 1223 euró értékben. A poggyász sérülése esetén a légitársaság köteles az igazolt javítási költségeket megfizetni.

Mik tekinthetők „vis maior” esetnek?

A légitársaság érdekkörén kívül álló esetekben (melyek például: rossz időjárási viszonyok, sztrájk, a repülőterek előre be nem jelentett lezárása, baleset) Ön ellátásra jogosult, azonban kompenzációra nem. Fontos kihangsúlyozni, hogy az Európai Bíróság 2009. november 19-én, a C-402/07 és a C-432/07 számú ügyekben hozott egyesített ítélete alapján a műszaki hiba nem tekinthető vis maior esetnek, így – a légitársaságok általános kommunikációs stratégiájával ellentétben – jár Önnek a jogszabályban meghatározott kompenzáció!

Honnan tudhatom, hogy jogosult vagyok-e kártérítésre, kompenzációra?

Töltse ki online igénylőlapját vagy írjon nekünk e-mailt, esetleg hívjon minket telefonon! Mi vállaljuk 48 órán belül feldolgozzuk adatait, és visszajelzést küldünk Önnek az elérhető kártérítés, kompenzáció összegéről.

Hogyan igényelhetek kártérítést, kompenzációt?

Töltse ki online igénylőlapját vagy írjon nekünk e-mailt, esetleg hívjon minket telefonon!

Kárügyintézés járattörlés, járatkésés, átfoglalás esetén

Ha tetszett a cikk...
Kérünk egy lájkot! Köszönjük.

Close